ביטוח לאומי – נכות כללית

ביטוח לאומי הינו מוסד סוציאלי אשר פועל מכח חוק הביטוח הלאומי.

קצבת נכות כללית משולמת למי שנפגע כושר עבודתו ב 50% ומעלה ובנוסף נקבעה לו נכות רפואית במינימום 60 אחוז או 40% במינימום במקרים מסוימים.

כדי לקבוע את הנכות הרפואית ואת אי הכושר יש להופיע בפני ועדה רפואית וזאת לאחר שמוגשים מכלול התיעוד הרפואי בגין הבעיות הרפואיות, ניתן לצרף חוות דעת רפואית / הערכות נכות ויש חשיבות רבה בהכנת תיק רפואי יסודי אשר תואם את ספר הליקויים אשר ממנו רופאי הועדה יקבעו את אחוזי הנכות.

כאמור, על מנת לקבל את קצבת הנכות אשר תקבע בהתאם לאחוזים שנקבעו יש לעבור ב2 דלתות דלת אחת זה רף הנכות הרפואית ודלת נוספת רף צמצום אי הכושר.

עורך דין ביטוח לאומי מנוסה שטיפל בתביעות בעניין נכות כללית יכין את התיק הרפואי ביסודיות ויגיש לביטוח הלאומי את מלוא התיק הרפואי.

לאחר הגשת התיק הרפואי יזומן המבוטח יחד עם עורך הדין לעמוד בפני הועדה הרפואית, יש לשים לב כי עורך דין יכול להתלוות עם המבוטח לוועדה הרפואית ולטעון את טיעוניו בפני הועדה, יש חשיבות רבה לבדיקה הקלינית ולהחלטת הועדה, שכן מדובר בוועדה מעין שיפוטית וישנה אפשרות אחת לערער עליה בפן הרפואי בפני ועדה רפואית לערערים, זמן הועדה הרפואית הוא מספר דקות בודדות בלבד, לכן יש להתכונן היטב לקראת הועדה ולעורך דין מנוסה אשר מופיע בפני הועדות הרפואיות יש את היכולת לטעון בעניינים החשובים ולוודא כי התנהלות הועדה תקינה בהתאם לפסיקות בתי הדין לעבודה ולדין.

ככל שיש מספר לקויים שונים יזומן המבוטח למספר ועדות אשר כל אחת מומחית בתחום הליקוי אשר בגינו הוגשה תביעת הנכות.

בעניין קביעת אחוזי אי הכושר יתכן והמבוטח להיות מזומן לוועדה בנושא אשר בדר"כ עובד סוציאלי מטעם הועדה יבחן ויתשאל את המבוטח לעניין קביעת אחוז אי הכושר, חשוב להבין שההחלטה בעניין אי הכושר מבוססת אף על הליקויים הרפואיים אשר המבוטח הגיש בגינן את תביעת הנכות.

כאמור, למבוטח זכות ערעור אחת בלבד בעניין רפואי, ככל שהמבוטח לא יהיה מרוצה מהחלטת הועדה לערערים אשר בה ישבו 3 רופאים, למבוטח הזכות לערער לבית הדין לעבודה בשאלת חוק בלבד, לכן יש חשיבות כי עורך דין מנוסה אשר מכיר את חוק הביטוח הלאומי על שלל תקנותיו וכן את ספר הליקויים לרבות ניסיון בהכנת תיק רפואי וניסיון להופיע בפני ועדות רפואיות מכל הדרגים יתחיל בטיפול התיק מתחילתו.

 

עו"ד ביטוח לאומי

 

לעורך דין יובל אור ניסיון רב בטיפול תביעות מול הביטוח הלאומי הן בענף נכות כללית והן בתאונות עבודה, עורך דין יובל אור בעל ניסיון של הופעות בכל הדרגים בוועדות הרפואיות וכן בבתי הדין לעבודה.

 

במסגרת עבודתי:

החזרתי לנֵכָה את קצבת הנכות שלה לכל חייה לאחר שנשללה ממנה"

בזכות עבודתי היא תקבל קצבאות מוערכות בסך מעל כמיליון ש"ח לאורך שארית חייה אשר ילוו אותה גם לאחר גיל פרישה"

 

"השגתי קצבאות נכות מהביטוח הלאומי שמסתכמות במעל ל כ 700.000 ש"ח לאדם בן 60 בעל שלל בעיות רפואיות, הלקוח היה סקפטי בשל גילו, אך בזכות עבודה יסודית הוא יקבל אותה גם לאחר גיל הפרישה"

 

"במאבק משפטי יסודי, יצירתי ונחוש, התגברתי במקרים נוספים על הבירוקרטיה ומסע 

ההתשה העומד בפני הנכים אשר פונים לקבל את זכויותיהם מול הביטוח הלאומי"

 

"אני מאמין בליווי אישי לאורך כל הדרך ובעבודה מתוך שליחות ללא פשרות לכל לקוח ולקוחה"

 

פנו אלי עוד היום לשיחת יעוץ ללא התחייבות : 052-303-000-7 עו"ד יובל אור

 מאמר זה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי פרטני

מאמר זה מנוסח בלשון זכר אך מופנה ל2 המינים

צרו איתנו קשר וקבלו ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

דילוג לתוכן