עורך דין תאונות דרכים

נפגעתם בתאונת דרכים? חשוב שתדעו כיצד להתנהל לאחריה. מידע חשוב בנושא כולל מענה לשאלות את מי תובעים ומה הפיצוי שאפשר לקבל

למרבה הצער, תאונות דרכים נפוצות במדינת ישראל. הן יכולות לקרות לכל אחד, ולגרום לפגיעות ולנזקים קשים. תאונת דרכים היא טראומה עבור כל מי שמעורב בה – גם אם לא כל הנזקים נראים לעין וממבט ראשון.
חשוב להכיר את החוק ולדעת כיצד לפעול לאחר מעורבות בתאונת דרכים. פנייה לעו"ד נזיקין שמתמחה בתאונות דרכים תעזור לכם לבצע את הפעולות הנדרשות בצורה הנכונה ולקבל את הפיצוי המגיע לכם.

ראשית, חשוב לציין כי על נפגעי תאונות הדרכים בישראל, חל ההסדר שבחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 (להלן: "חוק הפלת"ד). חוק זה נועד לסייע לנפגעי תאונות דרכים ולהבטיח שאדם שנפגע בתאונת דרכים ושנגרמו לו נזקי גוף עקב התאונה, יהיה זכאי לפיצוי כספי בלי קשר לשאלת אשמתו בתאונה.

אולם, לעתים בתיקי תאונות דרכים יש מחלוקת בנוגע לשיעור הנזק ולגובה הפיצוי.

מה עושים לאחר פגיעה בתאונת דרכים?

שאלת ההתנהלות לאחר תאונת דרכים היא שאלה לא פשוטה. ישנם מספר כללים שחשוב להכיר ולפעול לפיהם – גם למען בריאותכם וגם כדי למקסם את הפיצוי שמגיע לכם:

  1. החלפת פרטים – חשוב לכתוב את פרטי בעל הרכב הפוגע. אם יש מספר כלי רכב שמעורבים בתאונה, יש לכתוב את הפרטים של כולם. 
  2. צילום המקום – מומלץ לצלם את מיקום התאונה המדויק ואת כלי הרכב המעורבים בתאונה. אם היו במקום עדים, יש לכתוב גם את פרטיהם.
  3. משטרה – במקרה שארעה תאונה שכוללת נפגעי גוף, חשוב להזמין משטרה כדי שתתעד את התאונה. התיעוד יהיה רלוונטי לתביעה. 
  4. קבלת טיפול רפואי – אם אתם מסוגלים להתפנות באופן עצמאי, פנו לבית החולים הקרוב למקום התאונה. אל תדחו את הפנייה לבית החולים, גם אם אתם לא חשים כאבים מיד לאחר התאונה. חשוב לפנות לבדיקה רפואית תוך 24 שעות ממועד האירוע. הסיבה לכך היא החשיבות של בריאותכם ושמירה עליה. סיבה נוספת היא הצורך בתיעוד מבית החולים – יש לוודא שהתלונות ותאור התאונה שפרטתם בפני הרופאים מתועדים.
  5. חשוב להמשיך לעקוב אחר מצבכם הרפואי. יש לבצע צילומים (CT, MRI) לא רק לאחר התאונה, אלא גם לקבוע מראש תור לצילומים לשבועיים לאחר מכן, שכן ישנן פגיעות שמתגלות רק בהמשך, ומעבר לכך חשוב לעקוב אחר הפגיעות הקיימות.
  6. שמירת מסמכים – בתקופה שאחרי התאונה חשוב לאסוף ולשמור את כל המסמכים והקבלות שמעידים על הוצאות שהוצאתם אשר קשורות לתאונה. הוצאות רפואיות, הוצאות נסיעה חריגות, עזרת צד ג', ימי מחלה מהעבודה ועוד.
  7. פנייה לעו"ד נזיקין – מומלץ לפנות בהקדם לעורך נזיקין, כדי שינחה אתכם במדויק אילו מסמכים צריך לשמור, אילו אישורים יש להמציא וכל פרט אחר הנדרש לתיק התביעה.

תאונת דרכים – את מי תובעים?

ע"פ החוק, אדם שנפגע בתאונת דרכים רשאי לתבוע את החברה שמבטחת את הרכב שבו נסע בזמן התאונה.
אם הולך רגל נפגע מרכב, התביעה שיגיש תהיה נגד מבטחת הרכב שפגע בו.
חשוב לציין, כי חוק הפלת"ד קובע כלל ייחוד עילה, לפיו נפגע בתאונת דרכים יוכל להגיש תביעה בשל נזקיו רק נגד מבטחת הרכב בפוליסת ביטוח חובה (או קרנית). 

בהעדר ביטוח חובה את מי תובעים?

במקרה כזה יש לתבוע את "קרנית". (קרן לפיצוי נפגעי תאונת דרכים). קרנית הוקמה כדי לשמש מעין חברת ביטוח במקרים שבהם אין חברת ביטוח שאמורה לפצות את הנפגע בגין הנזק שנגרם לו בתאונה. המצבים הנפוצים בהם תובעים את קרנית הם במקרים של תאונת "פגע וברח" או כאשר הביטוח לא בתוקף.

מהו הפיצוי שמגיע לנפגע תאונת דרכים?

התשובה אינה אחת ותלויה בנסיבות המקרה. עם זאת, ניתן להצביע על מספר קריטריונים, אשר לפיהם מחושב סכום הפיצוי שנפסק לנפגע בתאונת דרכים: בית המשפט לוקח בחשבון את גילו של הנפגע במועד התאונה, מחשב את מספר השנים שנותרו לו לעבוד עד הפנסיה, בוחן את השכר הממוצע לפני התאונה ואחריה, וכמובן את סוג הנזק שנגרם לו וההשפעה על תפקודו.
במסגרת החישוב ישנה גם התייחסות לנסיבות האישיות של הנפגע ולעזרת צד ג' לה הוא נזקק ממועד התאונה. 

הפיצוי עצמו מורכב מהוצאות רפואיות של הנפגע, כולל הוצאות על מכשור רפואי ושיקום במקרה הצורך, אובדן שכר בשל התאונה והפסד זכויות סוציאליות, הוצאות משפט, כאב וסבל ועוד.

פגיעה בדרך לעבודה – האם תאונת דרכים או תאונת עבודה?

פגיעה בתאונה בדרך לעבודה או בחזרה מהעבודה לביתכם, נכללת בהגדרת תאונת עבודה. הטיפול בתאונת עבודה שונה מהטיפול בתאונת דרכים, שכן במקרה של תאונת עבודה יש לתבוע את ביטוח החובה וגם את המוסד לביטוח לאומי. עו"ד נזיקין יטפל בתיק שלכם מול הגורמים הרלוונטיים, שכן לבד יהיה לכם קשה מאוד להתנהל בסבך הבירוקרטיה שייכפה עליכם.

עורך דין תאונות דרכים

אם נפגעתם בתאונת דרכים או בתאונת דרכים שנחשבת לתאונת עבודה ע"פ החוק, חשוב מאוד שתפנו בהקדם לעורך-דין שמתמחה בנזקי גוף, ואשר יוכל ללוות אתכם מהרגע הראשון ועד להשגת הפיצוי המגיע לכם. גם אם לא נגרם לכם נזק הנראה לעין, חשוב לבדוק ולברר אם מגיע לכם פיצוי. ייתכן שאינכם מודעים לכך, ופניה לעו"ד תבהיר לכם את הדברים.

עו"ד מקצועי מנוסה ידע להתמודד מול חברות הביטוח, ולעשות כל שביכולתו כדי שהנפגע יקבל את הפיצוי המגיע לו. בהמשך, במקרים שיצריכו זאת, עורך הדין ייצג אתכם נאמנה בבית המשפט.
לעו"ד יובל אור נסיון רב בטיפול בתיקי תאונות דרכים מורכבים. במקרה שנפגעתם בתאונת דרכים, פנו לעו"ד יובל אור, אשר ייתן לכם מענה אישי ומקצועי וילווה אתכם בכל ההליכים הנדרשים.

עו"ד תאונות דרכים

עורך דין לענייני תאונות דרכים

שירותיו המקצועיים של עורך דין לענייני תאונות דרכים הינם חיוניים ומועילים, שכן, תאונות דרכים מהוות אירוע מורכב ודרמטי לכל המעורבים כתוצאה מאפקט ההפתעה ונוכח העובדה המצערת, כי רוב תאונות הדרכים מסתיימות בפציעות וחלק מהן אף במוות. במקרים רבים, הנפגעים בתאונה נאלצים להתמודד עם השלכות פיזיות, נפשיות וכלכליות דוגמת אשפוז בבית חולים, טראומה נפשית, כאבים, מוגבלויות שונות ונכות, הפסד של ימי עבודה ופגיעה ביכולת ההשתכרות. בכל מקרה בו הייתם מעורבים בתאונת דרכים, הצעד הראשון שיש לנקוט בו הוא לפנות לקבלת טיפול רפואי, גם במקרה בו אתם סבורים כי לא נפגעתם בצורה משמעותית, הפעולה השנייה שנכון לבצע, הינה פנייה לעורך דין מומחה בתחום תאונות דרכים שיעניק לכם הדרכה כיצד נכון להתנהל ובאילו פעולות וצעדים יש לנקוט וממה יש להימנע. הייעוץ והליווי המשפטי מקצועי יבטיחו את שמירת ומיצוי הזכויות שלכם מול הרשויות וכל הגורמים הרלוונטיים.

השירותים של עורך דין לענייני תאונות דרכים

במטרה לסייע לנפגעי תאונות דרכים להתמודד בצורה טובה במצבים מסוג זה, המחוקק קבע והגדיר בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, שכל מי שנפגע בתאונת דרכים הינו זכאי לקבל פיצוי כספי בהתאם לנסיבות המקרה וזאת ללא קשר למידת האשמה שלו בתאונה, וזאת מתוך הכוונה לספק לנפגעי תאונות הדרכים כלים להתאוששות מהתאונה ולשוב מהר ככל הניתן לשגרת החיים. על פי פקודת ביטוח רכב מנועי נקבע כי כל בעל רכב במדינת ישראל חייב לבטח את הרכב שלו בפוליסת ביטוח חובה המיועדת לכיסוי נזקי גוף שנגרמים כתוצאה מתאונות דרכים ומכסה כל אחריות, הביטוח הינו בעל חשיבות רבה משום שגם במידה וזהות הפוגע לא ידועה, הנפגע יהיה זכאי לקבל פיצויים. נפגע בתאונת דרכים שעסוק בהתמודדות עם ההשלכות של התאונה ובדאגה למצב הרפואי והפיננסי שלו לאחריה, לא יכול לגייס ולמצוא את הידע והאנרגיה הנדרשים להתמודדות המסובכת והמתישה עם חברת הביטוח או המוסד לביטוח לאומי, שאינם ששים או ממהרים להקל על הליך קבלת הפיצוי ולקצר אותו. משום כך, חשוב שכבר בתקופה שסמוכה לתאונה, הנפגע יפנה לקבלת סיוע של עורך דין לענייני תאונות דרכים שהינו בעל ניסיון, ידע ובקיאות בנושא ובתחום לצורך קבלת פיצויים ויוכל לספק לנפגע בסיס ומצע נוחים ובטוחים להתאוששות ושיקום מהתאונה ואפשרות לשוב במהרה לשגרת חיים שוטפת ותקינה.

עורך דין תאונות דרכים מומלץ

עורך דין תאונות דרכים מומלץ יגיש עבורכם תביעה בכל מקרה של תאונת דרכים, נגד חברת הביטוח .עו"ד מנוסה ובקיא בתחום יבהיר למי שעבר תאונת דרכים, כי כל נהג או נוסע ברכב מנועי שנפגע פגיעה פיזית או נפשית בתאונת דרכים, עשוי להיות בעל עילה להגשת תביעה לקבלת פיצויים נגד חברת הביטוח של רכבו כחלק מפוליסת ביטוח החובה. בכל מקרה של תאונת דרכים, בין אם שנהגתם, נסעתם ברכב או שנפגעתם כהולכי רגל מרכב, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי, גם אם נראה לכם שהפגיעה אינה חמורה ובשלב הבא חשוב ליצור קשר עם עורך דין תאונות דרכים מומלץ שילווה אתכם בהליך הגשת התביעה לקבלת פיצויים.

היתרונות של שירותי עורך דין תאונות דרכים מומלץ

תביעה המוגשת נגד המוסד לביטוח לאומי או חברת הביטוח במקרה של תאונת דרכים, חייבת לכלול ולהציג את הזיקה המדויקת והספציפית בכל הנוגע לזכאות בתביעה בין האירוע לנזק שנגרם לכם וכן ובמקרה שמדובר בתאונת דרכים שהינה תאונת עבודה, יש להגיש תביעה למחלקה לנפגעי עבודה. במקרים חמורים בהם נגרמו לנפגע נזקי גוף ונפש קשים עד כדי מוגבלות בתנועה או ביכולת להתנייד או לעבוד, בהחלט ניתן להגיש תביעת נכות כללית, תביעה לניידות ותביעה לקבלת שירותים מיוחדים. בכל מקרה, הליך בדיקת האפשרות להגשת תביעת פיצויים נגד חברת הביטוח של הרכב או נגד המוסד לביטוח לאומי במקרה בו נגרמה לכם נכות או שאיבדם את היכולת להשתכר, חייב להתבצע בליווי של עורך דין תאונות דרכים מומלץ ומנוסה, שיבטיח מיצוי הזכויות שלכם וקבלת פיצוי מקסימלי בהתאם לנסיבות האירוע ומידת הנזק שנגרמה לכם כולל נזק גופני, נפשי ועוגמת נפש.

משרד עורך דין תאונות דרכים מוביל ואיכותי

עורך דין תאונת דרכים, יבדוק עבורכם את כל הכיסויים של הניזוק בתאונה לרבות פוליסת אובדן כושר עבודה בחברת הביטוח ועוד. משרד עורך דין יובל אור מתמחה במתן מעטפת שירותים משפטיים מקצועית בדיני עבודה ונזיקין, הכוללים ליווי, ייעוץ וייצוג נפגעי תאונות דרכים ועבודה בהליך הגשת תביעה לקבלת פיצויים, מימוש זכויות מול המוסד לביטוח לאומי, נזקי גוף ונפש ועוד. עורך דין יובל אור: " כמי שעבר על בשרו תאונות דרכים קשות ואף עבד אצל חברות הביטוח בתחום מעל ל 10 שנים כיום אני מייצג תובעים בלבד ומבחינתי כל תיק אשר מגיע לטיפולי הינו עולם שלם חשב לי לתת שירות מקצועי אישי ושקוף"

עו"ד תאונות דרכים

מדי יום, אנו שומעים ומדווחים על מקרים שונים של תאונות דרכים המתרחשות בכבישי הארץ. בכל מקרה שכזה, חשוב לפנות מיד לקבל טיפול רפואי וכצעד שני ליצור קשר עם עו"ד תאונות דרכים מנוסה, שייצג אתכם וידריך אתכם כיצד לפעול. תאונות דרכים נחלקות לתאונות בין שני רכבים או יותר, תאונות של רכב בשל כשל מכני או כתוצאה מחוסר תשומת לב מצד הנהג, תאונות פגע וברח ותאונות דרכים בין רכב להולך רגל. בכל מקרה של תאונת דרכים מכל סוג שהוא, ידוע ומובן כי תאונת הדרכים עלולה להסב נזקים פיזיים חמורים ובמקרים מסוימים אף לגרום או להוביל למוות של המעורבים בה. לכן, במידה ונפגעתם פיזית או נפשית בתאונת דרכים, חשוב לשכור את שירותיו המקצועיים של עו"ד תאונות דרכים מנוסה ומומלץ בתחום תביעות תאונות דרכים וזאת על מנת שתוכלו למצות את הזכויות המגיעות לכם הן מול חברות הביטוח והן מול גורמים אחרים.

הליך הגשת תביעה בליווי עו"ד תאונות דרכים

כאשר אנו עוסקים בתביעות תאונות דרכים, הרי שהגורם שנתבע יהיה חברות הביטוח המבטחות את הרכבים שהיו מעורבים בתאונת הדרכים. במידה ונפגעתם כהולכי רגל, תוכלו להגיש תביעה לחברת הביטוח של הנהג שפגע בכם. במידה ונפגעתם בתוך הרכב, כנהג או כנוסע, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח שלכם בתביעת תאונת דרכים וכל זאת בליווי של עו"ד תאונות דרכים מומחה, מנוסה ומקצועי.

עורך דין תאונות דרכים - מיצוי זכויות וקבלת פיצוי הולם

הפנייה לקבלת ליווי משפטי מעורך דין מומחה הינה חשובה וזאת במטרה לנהל את הליך הגשת התביעה בצורה מהירה ויעילה ככל הניתן. עורך דין מומחה בתאונות דרכים, ילווה אתכם גם בוועדה רפואית במוסד לביטוח לאומי, במידת הצורך, שתקבע אחוזי נכות כתוצאה מתאונת דרכים שאירעה בעבודה ובהתאם יגיש תביעה לפיצויים בבית המשפט. פיצויים מורכבים מהוצאות רפואיות שהוצאו עבור טיפולים שונים, הזמן בו הייתם בחופשת מחלה בשל חוסר יכולת לעבוד כתוצאה ממצבכם הפיזי, פגיעה בכושר עבודה וביכולת השתכרות, כאב וסבל ועוד

עו"ד תאונות דרכים מומחה ומנוסה

משרד עורך דין יובל אור, מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים בתחום תאונות דרכים ודיני נזיקין ומספק ייעוץ, ליווי וייצוג במגוון מצבים ומקרים בהם: תאונות עבודה, נזקי גוף ונפש, מימוש זכויות מול חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי ועוד. "משרדי חרט על דגלו להעניק ליווי אישי וייחודי לכל מיוצג ולקוח עד להשגת התוצאה הטובה ביותר ומיצוי זכויותיכם עד תום"

לכל מי שעולה על ההגה יש אחריות

אחריות לנהוג על פי כל כללי החוק, אבל גם אחריות להיות זהירים ואפילו ‏זהירים מאוד על הכביש. ‏יחד עם זאת, ‏בגלל הצפיפות בכבישים, כמו גם האתגר של הפקקים בישראל, בשנים האחרונות יש יותר ויותר תאונות דרכים וחלקן הגדול גם מותיר פצועים. ‏כלומר, יש סיכוי חלילה, שאתם תצטרכו לקבל את השירות המקצועי של עו״ד תאונות דרכים בשלב כזה או אחר בחיים הבוגרים שלכם. וחשוב להבין איך לשמור על הזכויות שלכם גם כאשר אתם עושים תאונה דרכים ויש במקום התאונה פצועים. משרד עורכי הדין יובל אור מציע לכם לקבל שירותי עו״ד תאונת דרכים ‏בכל שעה של היום והלילה, כדי לטפל באירועים לא צפויים.
לחץ כאן

מתי לפנות אל עו״ד תאונות דרכים?

ההמלצה של מרבית אנשי המקצוע בתחום היא לפנות להתייעצות עם עו״ד ‏תאונות דרכים כבר ברגעים הראשונים אחרי התאונה. ‏בוודאי אם יש ‏בזירת התאונה פצועים או הרוגים חלילה. יש לכם את הזכות ‏להתייעץ עם עורך דין כמו כל אדם אחר בישראל, וחשוב שתדעו איך לממש את הזכויות שלכם ברגעים הקריטיים של התאונה. עו"ד תאונות דרכים יודע איך להנחות אתכם לצלם את זירת האירוע, לתעד את הראיות ולבצע דברים ראשוניים הכרחיים מייד לאחר התאונה.
לחץ כאן

ההחלטות הקטנות שעוזרות לכם בהמשך

שיחת טלפון אחת לעורך דין תאונות דרכים יכולה לאפשר לכם לשמור על הזכויות שלכם ואפילו לשפר את המצב המשפטי שלכם לאין שיעור. כלומר, אם ‏אין לכם מושג איך להתמודד עם האירוע, חשוב שלא לדבר עם אף אחד וקודם כל להרים טלפון לעורך דין שיכול להיות שם בשבילכם. ניסיונו הרב של עו"ד יובל אור בתחום כמי שבעצמו עבד מעל לעשור בחברות הביטוח, יאפשר לכם לשאול את כל השאלות, ויעזור לכם להתמודד עם הסיטואציה בצורה הטובה ביותר. חשוב לדעת כי אין אשמה בנזקי גוף עקב תאונת דרכים ובהתאם לחוק לכל נפגע הזכות לקבל פיצוי כספי בעת פציעה עקב תאונת דרכים בכפוף לכללי הדין.
לחץ כאן
הקודם
הבא

צרו איתנו קשר וקבלו ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

דילוג לתוכן