נזקי גוף ונפש עקב תאונות ברחוב

תאונות ברחוב יכולות לקרות לכולנו, הן תוך כדי הליכה רגילה והן בפעילות ספורטיבית, בפסיקה של בתי המשפט נקבע בין היתר, כי לעירייה אחריות על מפגעים במדרכות ובשטחים שנמצאים ברשותה.

נפילות ופציעות ברחוב עקב מפגעים יכולות להוביל בין היתר, לנזקי גוף קלים וקשים נראים ובלתי נראים, היעדרות מעבודה, פגיעות בשכר, קביעת נכויות ואף לנזקים נפשיים.

תאונה מעצם טבעה היא בלתי צפויה ולכן חשוב לבצע מספר מהלכים מיידים בעת קרות תאונה ברחוב.

  1. דבר ראשון כמובן חשוב להזעיק /לפנות לטיפול רפואי על מנת לדאוג לבריאותנו גם אם הפגיעה או הנזק בלתי נראים או לא כואבים, לעיתים לאחר תקופה מסוימת נזקים כמו שברים ו/או נזקים עצביים נוירולוגים בלתי נראים שאינם נראים לעין ו/או צלקות שנותרו עקב התאונה יכולים להתגבש לנזקים משמעותיים בהמשך הזמן ואז יהיה קושי להוכיח קשר סיבתי רפואי בין התאונה והמפגע לנזק הרפואי וזאת כאשר פונים לטיפול בשלב מאוחר יותר ורחוק ממועד התאונה, לכן חשוב לפנות לטיפול רפואי מידי סמוך לשעת ותאריך קרות הנזק ובפניה לציין כי הנפילה/ התאונה התרחשה בעקבות המפגע.
  2. תמונות – חשוב לצלם ולתעד את מקום המפגע באופן ברור, לתעד ולשמור צילומי צבע אודות המפגע ואם יש כתובת מדויקת גם זה חשוב.
  3. עדים- ככל שהיו עדים/ עוברי אורח שנתנו סיוע או נכחו בעת התאונה חשוב לבקש מספרי טלפון ושמות וכן לשמור ולתחזק עימם קשר לכל מקרה שיהיה צורך לזמנם לעדות.
  4. ככל שמדובר בנפילה/תאונה מהמפגע בדרך לעבודה או בדרך חזרה מהעבודה או בזמן העבודה יתכן כי מדובר בתאונת עבודה ויש לבחון הליך נוסף אל מול הביטוח הלאומי.
  5. מצלמות של חנויות/עירייה – לעיתים בפארקים עירוניים ישנן מצלמות של העירייה שניתן לבקש את הצילום בהם ככל שנמצאים במקום התאונה, אף אם הנפילה התרחשה ממפגע שבאחריות העירייה לעיתים סמוך לחנויות ועסקים שגם להם יש מצלמות, לעיתים מדובר במצלמות שהצילומים בהם נשמרים לתקופה מסוימת ונמחקים מעצם טבעם, לכן חשוב לבחון זאת ולבקשם סמוך ככל הניתן לתאריך התאונה.

 

ליעוץ ללא התחייבות בתחום נזקי הגוף והנפש וכן עקב תאונות רחוב ניתן לפנות אלי, למידע נוסף : עו"ד נזקי גוף

052-303-000-7

מאמר זה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי פרטני

מאמר זה מנוסח בלשון זכר אך מופנה ל 2 המינים

צרו איתנו קשר וקבלו ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

דילוג לתוכן