עורך דין פיטורים

פיטורים ללא שימוע

פיטורים ללא שימוע, הינם אקט חסר תום לב ומשפיל הפוגע ביחסי עבודה ויוצר מחלוקות שניתן  למנוע מראש, הליכים שונים בבית הדין לעבודה והוצאות מיותרות לשני הצדדים. הליך של פיטורים ללא שימוע, עלול להתרחש כאשר מעסיק מעונין לפטר עובד בהתאם לאינטרס האישי טהור שלו בהניף יד כאילו היה עלה נידף ברוח. במקרים אלה וברבים אחרים, חשוב לפנות לקבלת ייעוץ וליווי על ידי עורך דין מומחה בתחום דיני עבודה וזאת על מנת שילווה אתכם בהליך הפיטורים מבלי שאתם זוכים לאפשרות לנהל הליך שימוע כפי שמגיע לכם על פי החוק.

ליווי וייצוג משפטי במקרה של פיטורים ללא שימוע

הליך שימוע, כשמו כן הוא, נועד לשמוע את העמדה של העובד וחשוב שכל מעסיק יהיה קשוב לטענות של העובד וייתן לו לומר את דבריו ולהציג את טענותיו באופן מלא. קבלת החלטות נכונות לאחר הקשבה לעובד, תמנע מהמעסיק מלקבל החלטה מוטעית ואימפולסיבית כלפי עובד וכך תצמצם קבלת החלטות לא נכונה שאינה רציונליות, אלא מבוססת על הלך רוח רגעי או רגשות. הליך שימוע, עשוי לצמצם את היקף הפיטורים וכך לחסוך הן למעסיק והן לעובד, עוגמת נפש, השקעה שירדה לטמיון ונזקים כלכליים.

זכות בסיסית של כל עובד וחובה על כל מעסיק

כל עובד, בין אם שהוא עובד על בסיס שעתי ובין אם שהוא עובד על בסיס של משכורת גלובלית, בין אם שהוא עובד זמני או עובד קבוע, הינו זכאי להליך של שימוע לפני פיטורים. פיטורים ללא שימוע מהווים עבירה על הדין והפרה של זכות בסיסית המגיעה לכל עובד. בהליך השימוע, לעובד נשמרת הזכות להשמיע את טענותיו בפני המעסיק שאמור על פי  סמכותו לקבוע מה יהיה גורלו של העובד. להליך שימוע נקבעו כמה כללים וזאת על מנת שהוא ייחשב כחוקי והוגן. הודעה והזמנה על השימוע  -על המעביד לשלוח לעובד הזמנה בכתב המודיעה על קיום השימוע וזאת בתוך זמן סביר טרם מועד השימוע. ההודעה אמורה לפרט את המטרה של השימוע והאם ישנה כוונה לדון בפיטורים או שמא בהרעת תנאים. על המעביד לפרט את כל הנימוקים בצורה ברורה ולא רק באופן כללי וכמו כן עליו לתת לעובד את האפשרות לעיין במסמכים עליהם המעסיק מסתמך. פיטורים ללא שימוע מונעים מהעובד זכות חשובה והזדמנות הוגנת להשמיע את טענותיו ולכן חשוב לפנות לקבלת סיוע משפטי מקצועי מעורך דין מומחה ומנוסה בדיני עבודה שישמור על זכות בסיסית זו ויאפשר לכם לזכות להשמיע את טענותיכם.

מומחים במימוש זכויות

משרד עורכי דין יובל אור מתמחה בתחום המשפט האזרחי, דיני נזיקין, מימוש זכויות עובדים, תביעות ביטוח ועוד. עורך דין יובל אור: " ליוויתי עובדים רבים במהלך הליך השימוע ולעיתים הצלחתי להביא להסכמות מפתיעות בין העובד למעסיק אשר הקל על התהליך, הליווי האישי משמעותי שען העובד נמצא בחוסר וודאות כלכלית ותעסוקתית ולכן כל אדם שפונה אלי בעניין מבחינתי מדובר בעולם שלם"  
פיטורים ללא שימוע

פיטורין שלא כדין

החוק במדינת ישראל מגדיר תנאים וסיטואציות בהם הפסקת העסקה של עובד תיחשב פיטורין שלא כדין וכזו שאיננה חוקית, או שהאופן שבו היא התנהלה אינו מהווה ונחשב כהליך תקין. בכל מקרה בו עובד קיבל הודעה על פיטורים והוא מעוניין לדעת מהן זכויותיו וכיצד לממש אותן, חשוב לפנות בהקדם לקבלת ייעוץ מקצועי מעורך דין מומחה ומנוסה בתחום דיני עבודה. בכל מקרה של פיטורין, יש לבדוק האם ההליך הינו חוקי, או שמא מדובר בפיטורים בלתי חוקיים. רבים מהעובדים אינם מכירים ומבינים עד הסוף את ההגדרה של הליך פיטורין המבוצעים שלא כדין. ישנם מקרים רבים בהם עובד מפוטר בהליך שאינו חוקי, אך הוא אינו מודע לכך ויודע זאת ולכן משלים עם המצב בקלות, בעוד שבפועל הליך פיטורין שמתנהל בצורה לא חוקית מונע מהעובד לממש את זכויותיו דוגמת פיצויים ועוד מגוון זכויות המגיעות לו על פי חוק.

התמודדות נכונה עם הליך פיטורין שלא כדין

הליך פיטורין אינו נעים לאף אחד מאתנו ובמיוחד כאשר מדובר בפיטורין שלא כדין שמייצרים עוגמת נפש מיותרת עבור העובד ובירוקרטיה סבוכה ומורכבת, בעיקר במצבים בהם נעשה ניסיון לתבוע את מלוא הזכויות כולל קבלת פיצויים. עובדים רבים אינם מודעים לכל זכויותיהם, וכן לעילות השונות לפיטורין הנחשבות לחוקיות בהגדרתן. על מנת לדעת כיצד מומלץ לפעול במטרה לשנות החלטה לסיום העסקה המגיעה מהמעביד, כיצד לנהוג במקרה של פיטורין שלא כדין ולקבל פיצויים ראויים ונאותים, חשוב לקבל סיוע וליווי משפטי מקצועי מידי עורך דין מומחה בתחום דיני עבודה. גובה הפיצוי שישולם לעובד הינו עניין אינדיבידואלי, שעלול להיות תלוי בפרק הזמן בו העובד היה מועסק וכן בגורמים אחרים.

ליווי וייעוץ משפטי מקצועי בהליך פיטורין שלא כדין

כל מעסיק מחויב להיות שקוף וגלוי בפני עובד שפוטר ולהסביר את הסיבה החוקית והאמיתית לסיום ההעסקה. הסתרת השיקולים האמיתיים העומדים מאחורי הרצון לפטר עובד, הינה בבחינת פיטורין שלא כדין ומדובר במהלך שעשוי להוות עילה לתביעה. במידה ועובד נעדר מעבודתו במשך תקופה ארוכה מסיבות בריאותיות שמגובות במסמכים, יש להתחשב במצב ואין לפטר אותו בשל ההיעדרות וזאת כל עוד הוא לא מיצה את כל ימי מחלתו כחוק. סיטואציה בה לעובד לא נערך שימוע כדין או כשהוא מפוטר מייד עולה כדי פיטורים שלא כדין.

ייעוץ וייצוג משפטי בדיני נזיקין ומימוש זכויות עובדים

משרד עורך דין יובל אור, מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים בתחום המשפט העבודה, דיני נזיקין, מימוש זכויות, פיטורין שלא כדין, תביעות ביטוח ועוד. עורך דין יובל אור:" פיטורים שלא כדין הינו אקט אלים חמור וקיצוני אשר עלול להוביל אף לפגיעה בריאותית נפשית ופיזית בעובד ולכן ישנה חשיבות לקבל ליווי משפטי נכון מתחילת הדרך, מבחינתי כל אדם אשר פונה אלי הוא עולם שלם וחשוב לי להיות עבורו ברגעים הקשים ולעדות כל מה שניתן באמצעות הדין על מנת שיקבל פיצוי הולם לאירוע שחווה עקב פיטורים שלא כדין"

.

צרו איתנו קשר וקבלו ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

דילוג לתוכן