קורונה וחובת השימוע ביחסי עובד מעביד

תקופת הקורונה הביאה עימה שינויים ביחסי העבודה במשק, במהלך השנה וחצי האחרונות מאות אלפי עובדים הוצאו לחל"ת, חלקם חזרו לעבודתם, חלקם חזרו לעבודה במשרות מצומצמות וחלקם פוטרו, כמו כן, עובדים בתחומים שונים החלו לעבוד מהבית.

חשוב לדעת – כל שינוי בהיקף משרה/ שכר/ מיקום עבודה / תפקיד / הוצאה לחל"ת מחייב את המעסיק בעריכת שימוע כדין, גם אם הדבר כרוך בנסיבות הקורונה כמו צמצומי העסק עקב ירידה בפעילות.

הליך שימוע כדין יכלול : זימון בכתב לשימוע מראש, הזימון צריך להיות מפורט ומבוסס בהתאם לשיקולי המעסיק על סיום עבודתו של העובד וחשוב להיות מצוין בו כי לעובד הזכות להיות מיוצג על ידי עורך דין בהליך השימוע ובפגישת השימוע, יש לתן זמן לעובד להיערך לשימוע בזמן סביר.

שיחת השימוע צריכה להיות בפניות לעובד, כלומר על המעסיק להקשיב לעובד בנפש חפצה, למשל כבר נפסק בעבר כי מעסיק שמנהל שיחות טלפוניות במהלך השימוע מראה על חוסר פניות של המעסיק בשמיעת מענה לעובד לטענות כלפיו.

בסיום השימוע יש לערוך פרוטוקול אשר ישקף את שיחת השימוע ועל העובד לחתום עליו ככל שהפרוטוקול אכן משקף את השיחה.

תשובת המעסיק לאחר השימוע – רצוי שתהיה כעבור 48 שעות לפחות ובוודאי לא באותו היום, על המעסיק לשקול בתום לב את תגובת העובד בטרם יקבל החלטה בעניין.

 

 

משרדי נותן שירות מלא בליווי עובדים בהליך השימוע במסגרת הצלחותיי:

  • הצלחתי להשאיר עובדים במקומות עבודה לאחר ייצוגם בשימועים ואף בשימועים מורכבים, ייצגתי עובדים בקשת רחבה : עובדים זמנים, עובדים קבועים, עובדי מדינה, עובדים בעלי ותק רב וכו
  • הצלחתי להשאיר עובדים במקומות עבודתם לאחר ייצוגם בשימוע ואף לאחר שנטענו כלפיהם טענות חמורות ונראה היה כאילו אין סיכוי להשאיר את העובדים בעבודתם.

משרדי נותן שירות מלא בליווי מעסיקים וחברות בהליך השימוע, במסגרת הצלחותיי:

  • בליווי מקיף שהענקתי למעסיקים וחברות הצלחתי להביא להורדת רף הסיכון בקבלת תביעות מעובדים, בכך שליוויתי מעסיקים וחברות בהליכי שימוע מול עובדים בתחומים שונים לרבות בתקופת הקורונה

 

ליעוץ ללא התחייבות : 052-303-000-7 יובל אור עורך דין לדיני עבודה.

אין במאמר זה להוות תחליף ליעוץ משפטי

המאמר מנוסח בלשון זכר אך מופנה ל2 המינים

 

צרו איתנו קשר וקבלו ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

דילוג לתוכן