תאונת עבודה – לא רק תאונה פיזית !

בשנים האחרונות עובדים ועובדות מבלים שעות רבות בעבודה, זמן ממושך זה יכול להוביל לתאונות בלתי צפויות ואירועים תאונתיים.

מתי תאונה בעבודה תחשב כתאונת עבודה?

תאונת עבודה תחשב תאונת עבודה בהתאם לחוק ולפסיקה כאשר אירעה תוך כדי ועקב העבודה לרבות בדרך לעבודה וביציאה ממנה חזרה.

האם תאונת עבודה הינה רק תאונה פיזית?

לתאונת עבודה פנים רבות – מחלות מקצוע, תאונות פיזיות ונפשיות, תאונות דרכים בעבודה, תאונות שנגרמות בדרך לעבודה וביציאה חזרה ממנה ועוד ועוד ועוד 

כאמור, תאונת עבודה יכולה גם להיות מוכרת אם מדובר בפגיעה נפשית.

פגיעה נפשית בעבודה אשר יכולה ליצור "הקפאה" אצל הנפגע ואף להשלכות נפשיות בהמשך חייו באופן תמידי, על מנת שתאונת עבודה תוכר לאור אירוע אשר גרם לפגיעה נפשית בעבודה יש צורך באירוע חריג בלתי צפוי ייחודי אשר גרם לדחק נפשי לנפגע ושניתן להגדירו בזמן ומקום ספציפיים.

למשל, כאשר הבוס מזמן עובד למשרדו ומתחיל לצרוח על העובד באופן בלתי סביר והעובד חש בתסמינים רפואיים או נפשיים לאור האירוע יתכן ואירוע חד פעמי זה יוכר כתאונת עבודה.

לעומת זאת, מתח מתמשך בעבודה כגון לחץ עקב יעדי מכירות או עבודה לחוצה ובטבעה וכן ויכוח עם הבוס או עם עובדים אחרים באופן שבשגרה עלול להוביל למסקנה כי אין מדובר בתאונת עבודה.

חשוב לציין כי כל אירוע ומקרה יבחן באופן ספציפי בנפרד ותלוי בהקשרו ולכן חשוב לפנות לעורך דין בתאונות עבודה מנוסה שטיפל באירועים ובתאונות עבודה ויש לו יכולת וניסיון לבחון את האירוע.

הדבר הכי חשוב זה הבריאות! לכן חשוב ביותר לגשת מיידית לקבלת טיפול רפואי ובמקרה של לחץ נפשי או חרדה עקב אירוע בעבודה חשוב לגשת גם כן ולקבל טיפול רפואי-נפשי ולתעד מול הגורם הרפואי את המקרה, לבקש תיעוד רפואי אודות המקרה ולציין כי האירוע נבע/ התרחש עקב ובזמן העבודה, גם אם חושבים כי לא נגרם נזק משמעותי, חשוב להבין שישנם חבלות או נזקים נפשיים אשר מתפתחים עם הזמן ויש חשיבות גם לתיעוד מזמן אמת וגם לבדיקה הרפואית ע"מ לוודא שאין נזקים נוספים שקרו ויכול להיות כי האדם הנפגע לא שם לב אליהם.

חשוב לציין בעת הפניה לטיפול הרפואי כי מדובר בתאונת עבודה ( בזמן/עקב או בדרך או ביציאה מהעבודה)

 

 

מה הצעדים הבאים?

ככל שמדובר בתאונת עבודה אשר מתקיימת בזמן/עקב עבודה יש לפעול תחילה מול הביטוח הלאומי, חשוב להבין כי נכויות שיקבעו בביטוח הלאומי הם חשובות וכן בהמשך ניתן יהיה לפנות לביטוח חבות מעבידים של המעביד ואם אין לו ביטוח שכזה יתכן וניתן יהיה לתבוע אותו באופן אישי.

חשוב לציין כי תאונת עבודה אינה מוכרת באופן אוטומטי בביטוח הלאומי כתאונת עבודה, הביטוח הלאומי יחקור את האירוע באופן יסודי כמו חברת ביטוח פרטית לכל דבר ועניין ולכן חשוב ליצור קשר כבר בתחילת הדרך עם עורך דין מנוסה לתאונות עבודה.

 

לעורך דין יובל אור ניסיון רב בייצוג נפגעים בתאונות עבודה ובאירועים שונים אשר הוכרו כתאונות עבודה.

עורך דין יובך אור הוא לטיגטור אשר מופיע בכל הערכאות המשפטיות לרבות ועדות רפואיות בכל הדרגים בביטוח הלאומי.

"כמי שעבד מעל לעשור בענף הביטוח ובחברות הביטוח וכן כמי שטיפל במקרים ואירועים רבים של נפגעי עבודה ובאירועים שונים וכן כמי שחווה על בשרו תאונת עבודה משמעותית וכמי שטיפל וייצג בתיקים מורכבים בתחום, יש לי את הניסיון היכולת והעקשנות תוך מתן ליווי אישי להילחם עבורך למען מימוש זכויותיך מול חברת הביטוח והביטוח הלאומי"

 

להתייעצות ללא התחייבות צור/צרי עימי קשר באופן ישיר : 052-303-000-7

מאמר זה אינו מהוות תחליף ליעוץ משפטי פרטני

מאמר זה מנוסח בלשון זכר אך מופנה ל2 המינים

 

צרו איתנו קשר וקבלו ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

דילוג לתוכן