תאונות עבודה – לא מה שחשבתם…

אירועים בלתי צפויים יכולים לעלות כדי תאונת עבודה

תאונה עבודה תטופל קודם כל מול הביטוח הלאומי, בהמשך וככל שתיבחן כי קיימת רשלנות מצד המעסיק אז יהיה אפשר לתבוע את ביטוח חבות מעבידים של המעסיק.

ביטוח לאומי למרות היותו מוסד סוציאלי בעת קבלת תביעה להכרה באירוע כתאונת עבודה יבצע עבודת חקר ובדיקה מעמיקה של הנושא ( כמו חברת ביטוח לכל דבר ועניין) ובין היתר יתכן תשאול המעסיק, זימון לחקירה מול חוקר מטעם הביטוח הלאומי, תשאול הנפגע – העובד, בקשה לקבלת מסמכים כמו חוזה עבודה ופרטים נוספים.

תאונת עבודה מוגדרת בסעיף 80 לחוק הביטוח הלאומי – תאונה עבודה שאירעה תוך כדי עבודה ועקב עבודה, לרבות ביציאה ממנה ובדרך אליה.

לתאונת עבודה פנים רבות:

1. מחלות מקצוע אשר מוגדרות בתקנות כמו בעיות שמיעה, מחלות עור, מחלות קרינה וכו

2. מיקרוטראומה- נזקים קטנים לאורך זמן ממושך עד אשר יוצרים נזק רפואי משמעותי – כמו קלדנית שעובדת 20 שנה ואז מצברים לה בעיות רפואיות בידיים.

3. תאונה פיזית – פגיעה פיזית באיבר הגוף כמו שבר.

4. נזק נפשי- נזק נפשי בזמן ועקב העבודה צריך להיות מוגדר בזמן ספציפי אשר יוצר דחק נפשי – חריג אצל הנפגע, כמו למשל אירוע חד פעמי וחריג של צעקות בלתי רגילות ממושכות ובלתי סבירות של הבוס בזמן ועקב העבודה עד אשר יוצרות שיתוק נפשי אצל העובד – עלולות לגרום לנזק נפשי ואירוע כזה יתכן ויוגדר כתאונת עבודה

5. תאונת דרכים עלולה להיחשב גם תאונת עבודה – במקרה זה אחוזי הנכות שיקבעו בוועדות הביטוח הלאומי ישמשו לתביעה בבית המשפט מול חברת הביטוח.

שלבי הליך התביעה מול הביטוח הלאומי כוללים מילוי טפסים, ניירת והכנת תיעוד רפואי, לכן יש חשיבות למלא את הטפסים ואת הפגמים הרפואיים בצורה נכונה ומלאה בהתאם לתקנות הביטוח הלאומי שהמחוקק קבע.

תרשים זרימה לתביעת נפגעי עבודה מול הביטוח הלאומי:

1. הגשת תביעה להכרה בתאונה כתאונת עבודה ותשלום דמי פגיעה (עד שלושה חודשי אי כושר)

2. הגשת תביעה לדרגת נכות מעבודה

3. הופעה בפני ועדה רפואית דרג א'

4. זכות ערעור לוועדה רפואית לערערים (ועדה רפואית לערערים רשאית להוריד את אחוזי הנכות שנקבעו בוועדה דרג א' אולם בחובתה להתריע זאת קודם ואז למבוטח אפשרות למשוך את הערעור)

5. בשאלת חוק בלבד – זכות ערעור לבית הדין האזורי לעבודה וזאת רק אם עולה פגם משפטי בהחלטת הועדה לערערים

 

ישנו הליך נוסף של החמרת מצב רפואי שניתן להגיש כעבור חצי שנה רק אם אכן קיימת החמרה רפואית אשר מבוססת בתיעוד רפואי, חשוב לציין כי ועדה רפואית בהליך של החמרה עלולה אף להוריד את אחוזי הנכות של המבוטח, כמו כן, גם המוסד לביטוח לאומי עלול לזמן את הנפגע לבדיקה מחדש. כמו כן, ישנם הליכים נוספים כמו נכה נזקק (קבלת מאה אחוז קצבה לתקופת הנכות הזמנית ככל שנקבעה )

ישנה חשיבות כי עורך דין מנוסה בחוקי הביטוח הלאומי ובאירועים שטיפל יכין את התיק וינהל אותו מא עד ת.

 

 

לעורך דין יובל אור ניסיון רב ואישי עקב תאונת עבודה שעבר בעצמו בהתמודדות מול הביטוח הלאומי, עו"ד יובל אור אף בעל ניסיון בטיפול במקרים רבים ותאונות קשות שטיפל וכן בהופעות רבות בכל הדרגים בוועדות הרפואיות וכן ניסון רב בהופעות בבית הדין לעבודה.

עו"ד יובל אור: " במסגרת עבודתי רכשתי ניסיון רב בטיפול תיקים מול הביטוח הלאומי לנפגעי עבודה ואף הבאתי הצלחות משמעותיות בקבלת כספים רבים לנפגעי עבודה, חשוב לי להעניק שירות אישי סימפטי שקוף וזמין היות ועברתי על בשרי את התהליך המייגע אני מכיר היטב את ההרגשה ואת הצורך להתמודדות בהליך הבירוקרטי המייגע מול הביטוח הלאומי על מנת לקבל את הזכויות הכספיות בדין"

 

ליעוץ ללא התחייבות : 052-303-000-7

המאמר מופנה ל2 המינים ואין מדובר בתחליף ליעוץ משפטי פרטני 

 

צרו איתנו קשר וקבלו ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

דילוג לתוכן